Kvinnans paket är spårlöst borta.

Kvinnans paket är spårlöst borta. Foto: Mostphotos

Hennes paket "försvann" – anmäler nu Postnord

"De har avslutat spårningen och önskade mig en trevlig helg"

MALMÖ.

Postnord hävdar att en kvinnas paket har försvunnit. Efter det att företaget försökt leverera paketet till hennes hem är det spårlöst borta och ärendet är avslutat. Nu har kvinnan anmält Postnord till Allmänna reklamationsnämnden, ARN.

Anmälan gäller Postnords hantering av och bristande ansvar för ett paket.

– Postnord säger sig ha sökt mig en gång i bostaden för leverans, utan att föranmäla sig, men jag var på arbetet. Därefter är paketet spårlöst borta, utan fortsatt scanning. Hur kan ett paket ”försvinna”? , skriver kvinnan i sin anmälan till ARN.

Enligt anmälan kan Postnord inte hitta paketet och har därför avslutat ärendet.

– De kan endast se att det ankommit till Malmö, men sedan är det försvunnet. De har nu avslutat spårningen och önskade mig en trevlig helg!, skriver kvinnan.

Kvinnan vill nu att Postnord tar sitt ansvar och letar upp paketet.

– De måste ju veta vilken bil som sökte mig i bostaden och vilken chaufför som körde, skriver hon.

Hon vill även ha ersättning av postoperatören: 2 000 kronor för utlägg för varan samt 1 000 kronor för tidsspillan i kommunikationen med Postnord.

Publicerad 08 November 2018 14:22