Insänt: Är detta början på ett slut?

INSÄNT. Vi som är modeaktörer i fysiska butiker har det ganska tufft. Lättillgänglighet och inspiration lockar modekonsumenterna på nätet.

Många konsumenter som besöker en fysisk butik gör research i butiken före e-handel.

Jag är ändå säker på att den fysiska lilla butiken behövs. Det är här kunden kan få bra service, hitta det unika, känna och klämma och känna sig unik.

Hållbarhetsbegreppet som inbegriper allt från miljö till företagens samhällsansvar har alltid varit viktigt för mig och för min butik.

Att kunna erbjuda designat mode tillverkat inom EU och övriga Europa har alltid varit prio ett i min butik.

Genom att erbjuda kvalité ”över disk” i kombination med professionell och

personlig service har jag lyckats med att undvika reklamationer och onödiga

returer som belastar miljön.

Men trots det, verkligheten ser ut som den gör och för att kunna driva min butik vidare behöver jag den återkommande medvetna kunden som shoppar ”över disk”.

Inte nog med det; Lokal samverkan är viktig, men med fokus på det lokala näringslivet och i kombination med offentliga rummet och inte enbart på det offentliga rummet.

Välkommen in för en diskussion eller bara för utbyte av bortförklaringar.

Margareta Jakobsen

MargaretaMaria clothes and bags, Limhamn

Publicerad 12 March 2018 14:06